donderdag 31 mei 2012

Zagen


Vandaag had ik een afspraak bij dokter Erasmus in het UMCG. Dokter Erasmus is van de afdeling Thorax chirurgie (borstkas). Sinds ik vorig jaar een 'snuffelstage' op het chirurgisch centrum had gelopen, heb ik een grote interesse voor allerlei mogelijke operaties gekregen. Waarom ook niet op mezelf ? De Operatie als consumptie product is allang geen taboe meer en er valt altijd wel wat te opereren als we willen. Een scheve neus, een laag hangende schouder, te grote of te kleine borsten. Bovendien moet ik volgende week een lezing geven op een seminar over mijn observaties van destijds en hoe dus the human factor van invloed kan zijn op het ontwerp van de operatie kamer. Het medisch consult zou onderdeel moeten worden van mijn verhaal. Een afspraak was snel gemaakt.
‘Mijn ‘probleem’ is een ribbenkas die uitsteekt. Vorig jaar ben ik begonnen met golfsurfen. Negentig procent van de tijd lig je in feite op een plank te wachten op die ene golf en dat is best leuk, maar ik kom dan met gekneusde ribben weer het water uit.’
‘We hebben het wel eens geprobeerd, jaren geleden, om bij patiĆ«nten een paar ribben weg te zagen. Maar die groeien dus gewoon weer aan.’
Aldus dokter Erasmus.