maandag 14 mei 2012

Geel


 
Vandaag heb ik op uitnodiging van Peter Zuiderwijk als gastdocent gefigureerd in zijn college ‘redactie’, op de Willem de Koning Academie (WDKA). Het was de bedoeling dat ik iets vertelde over mijn werk en vervolgens feedback zou geven op het werk dat ze gemaakt hadden. Het leek me een misverstand dat ik iets nuttigs zou kunnen zeggen tegen studenten die allemaal grafisch vormgevers bleken te zijn. Maar ik zeg niet graag nee op dit soort uitnodigingen. De studenten moesten hun eigen encyclopedie maken van de Internationale Architectuur BiĆ«nnale die ging over ‘making city’ (overigens hoorde de vpro documentaire over IKEA en Siemens, ook bij dit making cities thema).
Veel studenten waren er nog niet geweest, maar het was nogal warrig, wat ik ervan hoorde. Iemand zei: ’De enige coherentie is de kleur geel, dat houdt het nog een beetje bij elkaar.’
Er volgen meer colleges. Het echte feedback geven moet nog beginnen. Misschien dat ik om die reden ook nog even naar de Biƫnnale ga kijken.