vrijdag 25 mei 2012

Lopen


laptopbehoevende vakantiestresser














Vanavond hebben de lieve G en ik in de tuin gegeten bij mijn ouders. Later kwam mijn oom ook nog even langs. Toen mijn ouders reeds naar bed waren begon hij te vertellen over een vakantie enkele weken geleden die hij had ondernomen met zijn zussen. Hij beklaagde zich over het feit dat hij altijd als individueel wordt weggezet, maar dat zijn zussen er ook wat van konden. Zo loopt mijn moeder door de stad alsof ze alleen op de wereld is. Dat klonk pijnlijk herkenbaar. Ook ik ben door een Spaanse vriend beschuldigd van het feit dat ik zonder op of om te kijken door New York liep terwijl hij met zijn vriendin telkens achter mij aan moest rennen. Ik vond op mijn beurt dat hij teveel met zijn vriendin bezig was. Wij waren ten slotte oude vrienden, die vriendin was nieuw. Misschien probeerde ik onbewust die vriendin kwijt te raken. Ik heb die vriend nog wel eens gemaild, maar het is nooit meer goed gekomen, hij praat niet meer met me. Vakantie kan bijzonder onplezierig zijn, mensen zijn uit hun normale doen, hebben geen doel en gaan mentaal en fysiek zwalken.  Je IQ schijnt na een vakantie significant achteruit te gaan. Houd hier rekening mee nu de zomer voor de deur staat.