zaterdag 19 maart 2011

Geknipt


Sinds mijn vaste Persische kapper uit z'n pand is gezet, heb ik nog geen goede vervanger gevonden. Ik heb al wel een aantal nieuwe geprobeerd. Hoe wil je het hebben klassiek of gek? Vroeg de kapster mij vanmorgen. Ik nam een slokje van mijn koffie en dacht na. Toch lukte het niet om tot een beslissing te komen. De kapster pakte er een plaatjesboek bij, maar het voorbeeld dat ze zocht stond er niet in.  Ik vond dat zij mocht bepalen hoe het geknipt moest worden. Daar nam de kapster geen genoegen mee, ze wilde een vertrekpunt hebben. Daarom herformuleerde ze haar vraag. Wil je een afro kapsel of een asymmetrisch kapsel? Dat waren blijkbaar de keuzes die hoorde bij mijn type haar. Het is beter om maar twee keuzes te hebben, vertrouwde ze me toe, anders wordt je gek.