dinsdag 29 maart 2011

Filmblikken


Vandaag heb ik wat rotzooi verhuist. Van het atelier weer terug naar huis. Zoals velen met mij heb ik diep van binnen de ambitie om zonder eigendom te leven, in de praktijk heb ik een hoop troep verzameld. Natuurlijk noem ik het 'materiaal' waar ik ooit nog iets mee moet. Vandaag heb ik de oude filmblikken achter gelaten in het gebouw dat gesloopt gaat worden. De filmblikken heb ik ooit uit de vuilnisbak van het instituut voor beeld en geluid gevist in het mediapark te Hilversum. Ze hebben vervolgens bij mijn oom en tante opgeslagen gestaan en daarna heel lang bij de ouders van de Lieve G, ze zijn in Groningen geweest en daarna dus naar Den Haag verhuist. Stapels filmblikken, het zijn er wel een stuk of vijftig. Ik moest er iets mee. Kunt u dat gevoel? Vandaag was de dag om de vraag te stellen wat dat dan precies was wat ik er mee wilde. Nu heb ik besloten ze achter te laten, het is een kleine overwinning. Het loslaten van de filmblikken maakt me weer een beetje lichter.