maandag 27 oktober 2008

zuurkool




Vandaag was G bijzonder ontstemt over de zuurkool die ik had klaargemaakt. Niet alleen kwam de zuurkool te laat, deze was ook nog eens vies. Ze had zich enorm verheugd op het enige rust moment van de dag. Even lekker eten en dan weer aan de slag, maar ik had dat volledig verprutst door crème freche door aardappels te mengen. Het maakte de stamppot tot een soort smeuïge kledder die ze niet erg kon waarderen. Ik moet zeggen dat het inderdaad best vies was, ook de vegetarische balletjes konden daar niks aan veranderen. De zuurkool was uiteraard aanleiding tot nog meer onvrede. Want wanneer ging ik bijvoorbeeld eens het internet regelen, we konden toch niet eeuwig meeliften op het netwerk van de buurjongen. Daar heeft ze natuurlijk gelijk in, het probleem is alleen dat we al een jaar een abonnement hebben gehad bij Casema en dat dit volstrekt niet werkte. Dan moest ik maar een ander bedrijf regelen, vond ze. Ze voegde er aan toe: dat het geld kost maakt me niet uit, alles kost geld. De conclusie van vanavond is als volgt: Ik ben een slechte huisman. Ik ben bang dat dit iets is waar ik, en wellicht zij ook, mee moet leren leven. Aan de buurjongen kan ik mededelen dat er aan een plan gewerkt wordt om op het netwerk van iemand anders mee te liften. Eind deze week weet ik meer.