dinsdag 21 oktober 2008

Parfum


Het lieve Gtje wilde op schiphol even rondneuzen in de parfumwinkel, dat deed ik dus ook maar al heb ik natuurlijk geen geld voor zo’n vluchtig consumptiegoed als een parfum. Bovendien verkopen ze geen Agua di Parma op vliegvelden, wat toch de lekkerste geur blijft. Al moet ik zeggen dat de nieuwste Burberry ook niet vies is. Zo rondhangend tussen de gekleurde flesjes trof ik een Italiaans echtpaar dat volledig gehuld ging in hardloopkleding. Geen trainingspak maar strakke broekjes tot op de enkels. Ik informeerde dus voorzichtig of ze wellicht een marathon hadden gerend. Zij niet vertelde ze, maar haar man wel. Die had die middag de Amsterdam Marathon gelopen. Het bleef onduidelijk waarom ze dan wel dezelfde kleren aan had. Misschien was dat uit solidariteit. Ik stelde me voor dat het echtpaar de hele wereld over reisde zodat hij overal kon hardlopen terwijl zij er op de fiets achteraan reed.