dinsdag 28 oktober 2008

Grote Pluim


Van morgen hadden we een afspraak met een onderhoudsmonteur van het loodgietersbedrijf Den Dekker. Ze moesten het dak op om te kijken of er ergens een lekkage zou kunnen zitten. Onze onderbuurvrouw heeft daar namelijk last van. Maar er diende zich heden morgen niemand van den Dekker aan. Dus ik belde het bedrijf op om te vragen wat er was misgegaan. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg leek wel van schaamte door de grond te zakken. Ze zei dat ze een fout had gemaakt en de afspraak op donderdag had gezet. En dat ze ons verder niet meer lastig zou vallen omdat we al zo aardig waren geweest om vandaag vrij te houden en het speet haar uit de grond van haar hart. Ze zou het nu gaan regelen via nummer zestig. Toen ik haar vertelde dat het wat mij betreft ook wel op donderdag geregeld kon worden, leek er iets in haar te breken. Ik had het gevoel alsof ze moor de telefoon heen wilde omhelzen. Ze zei dat ik haar hele dag goed had gemaakt en dat ik een grote pluim achter mijn naam zou krijgen en mocht er ooit nog iets zijn waarmee ze van dienst kon zijn dan moest ik het maar laten weten.
Ik moet binnenkort voorkomen bij de rechter omdat ik me een keer niet heb kunnen legitimeren op straat. Zou een grote pluim achter mijn naam bij een loodgieterbedrijf in mijn voordeel kunnen pleiten? Ik overweeg deze vrouw als getuige op te roepen.