zaterdag 15 februari 2014

Valentijnsdag

Op de museumbrug in Groningen werden rozen uitgedeeld door PvdA medewerkers. In Den haag hing er een kaartje aan mijn stuur. Ik kreeg 20 euro korting als ik mijzelf wilde laten verwennen met Brazilian wax. Ik ben niet eens meer naar huis gegaan, ik moest naar een feestje. De sprookjesfabriek had me uitgenodigd langs te komen. De winkel van de Iranese Shania en de Nederlandse Roy. Shania maakte altijd vanuit huis bruidsjurken en nu hebben ze de stap gemaakt naar een echte winkel. Ik zag het pand van binnen, waar eerst een makelaarskantoor zat, en vroeg me af hoeveel bruidsjurken je moet verkopen om aan de Javastraat te kunnen zitten. Daarna moest ik weer weg, naar Boek in de Boekhorstraat. Er was een opening. Er werden twee mensen getrouwd op facebook (performance). Het boeket werd gegooid gefotografeerd en wie het voor het eerst likete had ‘m gevangen. Ik vroeg me af wat voor dag dit nou was. Toen zei iemand:’Moet jij niet naar huis, naar je vriendin?!’
‘Hoeoe?’
‘Valentijnsdag!’