maandag 23 januari 2012

Verborgen Gebreken

 



-Wat zeg je?

-Dat je mooi bent.

-Nou dat ben ik niet, denk je dat vrouwen dat leuk vinden om te horen?

-Ja dat dacht ik altijd.

-En dat werkt doorgaans goed? Vrouwen gaan gemakkelijk met je naar bed?

-Ik kan niet klagen.

-Ik begrijp er niks van, hoe kan een leugen nou erotisch zijn. Vind je het trouwens wat?

-Ja, het bevalt me wel, er komt veel licht binnen.

-Licht ja, het huis staat op het zuiden, ik heb ook nog andere huizen die ik je kan laten  zien.

-Nou, ik vind deze wel goed eigenlijk, waarom zou ik nog verder zoeken?

-Je kunt beter wat vergelijkingsmateriaal hebben, in dit huis zitten bijvoorbeeld veel verborgen mankementen.

-Oh ja, wat voor mankementen dan?

-Nou veel houtrot bijvoorbeeld, de raamkozijnen.

-Oh, in dat geval…

-Toch maar andere huizen bekijken?

-Ja, als jij zegt dat het er zo voor staat dan lijkt me het beter om nog wat meer dingen te bekijken inderdaad.

-Is het omdat ik het zeg? Waarom laat jij je zo makkelijk van de wijs brengen eigenlijk? Ik roep wat over houtrot en je bent meteen aan het twijfelen geslagen, jij staat ook niet erg stevig in je schoenen, wil je dit huis nou of niet?

-Ja euh, het huis bevalt me wel op het eerste gezicht, maar kijk, als er tal van verborgen gebreken zijn, dan weet ik het niet.

-Ach man, schei och uit met je verborgen gebreken, je bent gewoon een mietje, je durft het gewoon niet.

-Ja maar, hoe, ik bedoel…

-Wat bedoel je?

-Ik heb het gevoel dat je allerlei dingen op zijn kop zet enzo..

- Oh ja? Alleen maar omdat ik de dingen benoem zoals ze  zijn, bah, als je het huis niet wilt dan heb ik nog genoeg andere klanten, dan hoepel je maar op.

-Nee nee, ik wil het, het licht bevalt me.

-Okee, hier is het contract, daar kan je tekenen.

-Hier ? Oke, ziezo! Zie je wel dat ik het kan, een huis kopen…

-Ja ja, heel goed van je, joh, maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb voor houtrot en verborgen gebreken.

-Maar….

-Niks te maren en ik ga ook niet met je naar bed. Ik houd niet van slappe mannen.