zaterdag 21 januari 2012

Revolutie

Vanavond waren de Lieve G en ik bij het winternachten festival omdat we waren uitgenodigd door iemand die kaartjes over had. Waren we anders niet gegaan? Nee, waarschijnlijk niet. De vorige keer dat ik er was ging het over angst en verkocht ik angsthazen in de gang. Dat is alweer drie jaar geleden. We hebben vanavond onder meer de documentaire ‘No More fear’ gezien over de revolutie in TunesiĆ«. Het was indrukwekkend omdat de documentaire duidelijk was geschoten met een goedkope camera midden tussen het geweld.  Wat ook opviel: Demonstranten die voor langere tijd op straat bivakkeerden dronken pakken gepasteuriseerde melk. Als er iemand klap tegen z’n hoofd kreeg en bij bewustzijn gebracht moest worden; Melk in je gezicht.
Het zal niet de bedoeling van de filmmakers zijn geweest dat ik me dit vooral herinner.