maandag 6 december 2010

Leuke middag

Ik heb asiel aangevraagd bij een kantoorpand in de binnenstad van Groningen. Het gaat om een laag kantoorpand, want niets mag hoger zijn dan de martinitoren. De toren bleek vol te zitten met barmhartige onderzoekers van de universiteit Groningen. Ze wilden mij wel adopteren. Sinds dien heb ik er een bureau en een computer en kan ik zoals iedereen ' s ochtends naar mijn werk.  Het leuke aan het werken op kantoor is dat je collega's hebt. Binnen zo'n mengelmoesje aan collega's is van alles aan de hand. Er is spraken van geloof en van onduidelijke seksuele voorkeuren. Boeiend materiaal voor discussies tijdens de lunch of borrels die ook 1 keer per maand worden gehouden en waar ik uiteraard bij ben, als spook onderzoeker. De gelovige onderzoeker doet overigens onderzoek naar burgeroorlogen. Misschien leuk om hem de volgende keer iets van Paul Cliteur voor de voeten te werpen, die beweert dat terrorisme gevoed wordt door monotheïstisch godsdiensten. Niet dat ik het met Cliteur eens ben, godsdienst levert net zo goed argumenten voor oorlog als jaloezie en economische concurrentie. Eerst is er de oorlog daarna de argumenten. Toch is het misschien een aanknopingspunt voor een leuke middag. Ik houd u op de hoogte.