zondag 12 december 2010

Dealer

De avondwinkel hier verderop,  1 van de twee,  wordt gerund door kinderen. Ik dacht altijd dat de vader van die jongens de eigenaar was, Maar die vader is personeel. Het is de oudste broer, 25 jaar, die erin staat (letterlijk maar ook financieel). Onlangs heeft hij zich in de nesten gewerkt door er een tweede winkel bij te kopen. Ik vroeg hem wat hij daar verkocht. Het is dienstverlening, zei hij, er zit een wasserette in en je kan er telefoneren. Het bleek echter een farce. Hoe het precies zit weet ik niet, maar hij heeft zich financieel in de nesten gewerkt. Hij heeft ook de schuld van de wasserette overgenomen of iets van dien aard. De jongen studeerde ooit bouwkunde maar het geld lonkte. Zijn jongere broertje is slimmer. Hij staat ook in de winkel, maar dan als bijbaantje. Hij test alle  kauwgom die wordt verkocht.  Daar heb ik het dan met hem over. Onlangs heeft hij me meloen ananas kauwgom van Mentos aangeraden. En het moet gezegd Mentos mag er weer zijn met dit product, want laten we eerlijk wezen;dat ronde snoepje dat het midden hield tussen kauwgom en een toffee, wat was dat eigenlijk?  Er is dus toch vooruitgang, zeker op het gebied van kauwgom. Sommige schieten daarin weer hun doel voorbij. Advies van mijn lokale dealer: neem nooit chocolade kauwgom van Stimrol.