woensdag 27 oktober 2010

Zin




We zijn, na een kort verblijf in Groningen, terug in Den Haag, de witte was hangt aan de lijn in de woonkamer te drogen. Ik moest afgelopen maandag bloed prikken in het academisch ziekenhuis, om te checken of er nog sprake was van malaria. Hoe vaak ik geprikt ben weet ik al niet meer, maar het was vaak. Dit vond ik overigens geenszins vervelend, het gaf mijn leven zin kan je wel zeggen. Ik ging naar Groningen met een goede reden, ik zou er onderzocht worden in het academisch ziekenhuis. Maandagmiddag belde de dokter, dokter Bierman geheten, mij op met de mededeling dat de parasiet was verdwenen. Dit kwam enigszins als een shock. Onze kortstondige relatie kwam plotseling tot een einde. Betekent dit dat ik officieel genezen ben verklaart? Dat was inderdaad wat het betekende en met een enigszins onhandig 'tot ziens' hing ik op.