zondag 31 oktober 2010

Aangename middag


Vandaag werd ik gebeld door vrienden of ik mee wilde naar een museum. Naar welk museum was nog onduidelijk, dat zouden we dan nog wel zien. Ik nodigde ze eerst uit voor pompoensoep met levend brood, dat ik had doodgeroosterd. We besloten naar het Haags historisch museum te gaan. Daar was geen van ons ooit geweest. In het musuem was een expositie te zien van een collectie schilderijen verzameld door baron van Heeckeren. De vriend die mee was vertelde dat zijn tante ook een van Heeckeren was maar dan van een andere tak. Toen ze klein was is ze door Greet Hofmans genezen van de tuberculose, althans ze was genezen en Hofmans beweerde dat het door haar kwam. Dit geval verschafte haar de nodige faam in Nederland en via de van Heeckerens is de gebedsgenezeres aan het hof terecht gekomen. Na het Haags historisch museum zijn we thee gaan drinken in een cafe aan de Denneweg. Het heet 2005 en er lag een playboy op tafel. Hierdoor kwam het gesprek al snel op de vraag of je op de foto's kon zien welke borsten echt waren en welke voorzien van siliconen.De vrouw van mijn vriend zei dat het overduidelijk was. Het was al met al een aangename middag.