dinsdag 7 september 2010

Citrus


Mensen met een hobby vind ik fascinerend. Dat bedoel ik geheel niet negatief, al zou het woord hobby dat kunnen impliceren. Het is toch fantastisch om een passie te hebben en dat dan te gaan doen in je vrije tijd. Sommige mensen hebben zelfs hobby’s waarvan ik zou willen dat het de mijne waren. Neem nou bijvoorbeeld een vriend van mij, die is gefascineerd door citrus. Toevallig logeer ik momenteel in zijn huis en het hele dakterras staat vol citrusplanten en dan niet met sinasappelen en citroenen, nee, er zijn meerdere tientallen soorten citrus te onderscheiden. Het is, zoals wel vaker het geval is met dergelijke hobby’s, een wereld op zichzelf. Die vriend van mij is op een vakantie wel eens omgereden om in Duitsland de citruskoning te ontmoeten. Wie wil er nou niet de Citrus koning ontmoeten. Gelukkig woont er ook zo iemand in Friesland. Het is weliswaar lagere adel vergeleken met de citruskoning, maar deze man heeft wel een bamboebos langs de snelweg.