Eigenlijk is het saai om het over de zoveelste blunder van de NS te hebben of Prorail (zij doen de hardware). Al zullen er ook mensen zijn die zeggen dat op de hoeveelheid treinbewegingen de blunders relatief meevallen. De NS heeft zijn imago tegen, zoveel is duidelijk. Vandaag zat ik in een trein die niet weg kon omdat er geen machinist aanwezig was.De schuld van de NS. Nu zit ik in een trein waar zojuist deze mededeling werd omgeroepen: ‘Deze trein rijdt tot Meppel vanwege een wisselstoring. Bovendien is het nu een stoptrein geworden. Kijkt u in Meppel of er bussen zijn. Of die er zijn weet ik niet, want er was al eerder een wisselstoring vandaag, die werd verholpen, toen hebben we de bussen afbesteld, nu is er weer een storing, ik weet dus niet of er bussen rijden. Kijkt u anders zelf even.’ Dit is weer de schuld van Prorail.
Het is opvallend dat er nooit conducteurs langskomen als er sprake is van calamiteiten. Ze durven niet, ze zijn bang voor de reizigers. Een terechte angst.