vrijdag 20 juli 2012

Why Chain


 















Ik ving dit flard van een gesprek op in de trein, volgens mij tussen grafisch vormgevers op weg naar Berlijn. Van de ene jongen kan ik me alleen nog z’n grote bril herinneren, van de andere z’n trui. Trui bekritiseerde bril, waarop bril het volgende zegt:
‘The why chain.. yeah I have to think about that, that it just doesn’t work the way it is, isn’t a  very sexy reason to quit.’
Jezelf afvragen waarom je iets doet is nooit verkeerd, lijkt me. Aan de andere kant, je kan ook verstrikt raken in de 'why chain', een socratisch gesprek met jezelf tot in het oneindige. Soms is het beter om een andere weg in te slaan ‘because it just doesn’t work’. Niet alles hoeft sexy te zijn in het leven.

We zijn in de trein gestapt zonder te weten waarheen. Voor de thuisblijvers gaan we een prijsvraag organiseren. Ik zal telkens een foto plaatsen waaruit is af te leiden waar we zijn. Welke broers worden hier aanbeden?
Er mag tot vanavond twaalf uur gereageerd worden op deze blog. Diegene met de meeste juiste antwoorden krijgt een toepasselijke prijs.