vrijdag 6 juli 2012

Cultuur


 
Een verjaardag kan, net als sommige bruiloften, over meerdere dagen gevierd worden. De Lieve G behoort tot een cultuur waarbij dat gebruikelijk is. Ik wist dat helemaal niet, maar kwam er dit jaar voor het eerst achter. Gisteren werd haar verjaardag gevierd in Groningen in een kroeg. Er kwamen tequila shots op de bar. Door het mooie weer stonden we een groot deel van de tijd ook buiten bier te drinken. Als het dan tijd was, liep ik mee met de Spanjaarden en een Mexicaan. We dronken nog meer tequila shots aan de bar. Het moment brak aan dat er ‘gevochten’ moest worden. Ik heb daar last van. Noem het een vorm van afreageren. Gelukkig bleef de sfeer positief (happy slapping). Vanmorgen werd ik alleen wakker met een opgezwollen pols. Er had zich een kloppend paars ei op genesteld. Vandaag moest het feest voortgezet worden in Den Haag. Ik was niet helemaal in vorm. Het vechten is uitgebleven. Er waren kinderen bij.