woensdag 14 december 2011

Advies

Ik was al een tijdje opzoek naar een plastic blokje dat zich klemzet in een vierkante buis (van een karretje)  als je er een zwenkwieltje indraait. U begrijpt dat het lang heeft geduurd voordat ik dat kon vinden, simpelweg omdat ik niet uit mijn woorden kwam. Door het desbetreffende blokje mee te nemen naar verschillende winkels ben ik uiteindelijk vandaag toch op de juiste plek terecht gekomen. Bernard Sanders, aandrijftechniek op het bedrijventerrein De Binckhorst bleek te hebben wat ik zocht. Al was het wel weer een ander model. Dit soort winkels, die hebben wat je zoekt, worden zeldzaam. Ze bestaan alleen nog omdat ze een aantal zeer grote klanten hebben. De winkel had ook een indrukwekkende verzameling messen in een vitrinekast. Van het een kwam het ander en de man die me hielp liet me al snel een gigantisch kapmes zien, dat hij om de een of andere reden onder de toonbank had liggen. 'Hiermee heb ik me door de Surinaamse jungle gekapt,' zei hij trots. 
Toen ik de winkel verliet gaf hij me nog een advies: 'Zorg dat je chloortabletten bij je hebt als je de jungle ingaat, het kan je leven redden.' Probleem is nu dat ik weer helemaal vergeten ben hoe dat uitzettende plastic blokje nou heet, dat ik daar gekocht heb. Al wil ik niet ontkennen dat het advies over de jungle ook wat waard is.