maandag 27 juni 2011

Warm

 
Het was heet, maar de intercity was aangenaam. Een koele wind woei onder de bankjes door. Ik was niets vermoedend aan het werk toen een verbijsterend  schouwspel de opgeruimde en opvallend steriele stilte coupe binnen kwam. Het ging om een accordeon speler en zijn zus of vriendin die met een blikje rammelde. Dwars door de stilte coupe. Zoiets had ik nog nooit gezien, althans niet in een Nederlandse intercity. Ik vond het meer iets voor Spanje. Thuis was mijn buurman nog wakker. Ik heb champagne met hem gedronken op de stoep van het hofje. Een buurvouw kwam voorbij om haar hondje uit te laten. Het is de buurvrouw met de Colombiaanse vriend die zowel hier als in Colombia kinderen heeft rondlopen. Hij zegt dat hij liever kinderen had gehad met onze buurvrouw maar het is nou eenmaal anders gelopen. Het is een lieve jongen die misschien niet altijd even handig is geweest. De buurvouw was blij met het warme weer, ze was op het strand geweest. ‘Ik heb vandaag ook m’n haren geföhnd want dat moest toch een keer gebeuren.’