zondag 19 juni 2011

Inpakken























Gisteren kwam ik op een feestje de professionele Babbelaar tegen. Hij vertelde dat hij rijk geworden was met de verkoop van golfkarton, nu kan je met veel dingen rijk worden, maar aan golfkarton had ik nog nooit gedacht. Grote bedrijven gebruiken het om hun producten in te verpakken. Inmiddels importeert hij voor de lol auto’s en verkoopt ze weer aan de eerste die zich meldt. Hij noemde merken waarvan ik nog nooit had gehoord. Dit is niet zo gek want ik zit niet zo goed in mijn merken kennis. Maar van sommige auto’s blijken er niet zoveel gemaakt te zijn en via serienummers vinden de echte liefhebbers dan de locatie. De Babbelaar zegt expres geen reclame te maken omdat je mensen het gevoel moet geven dat ze een vondst hebben gedaan. Hij presenteert de auto's dan ook in een rommelige setting en onder het stof. Interessante gedachte: iedere consument moet op zijn eigen manier ingepakt worden, in dit geval pakt hij zichzelf in.