maandag 9 december 2013

Meisje met hond


Aankomende vrijdag zal ik iets zeggen bij de presentatie van een fotoboek van Peter de Kan en Wim ter Brake. Hans Aarsman kan dat goed, iets zeggen over foto's. Hij benoemd vaak onopvallende maar sprekende details. Ik ben Hans Aarsman niet, ik ben een liplezer. Bij deze foto weet ik bijvoorbeeld exact wat er zojuist nog gezegd is. Gesprek tussen meisje met hond en superman.


“Je hebt een nieuwe vriend?”
“Ja. Hij heet Maxime en eet alleen maar pindakaas.”
“Wat bedoel je?! Heb je hem echt vernoemd naar je ex?”
“Nee joh, mijn ex at toch helemaal geen pindakaas, bovendien luistert deze Maxime graag naar Bach.”
“Bijzonder. Een hond die naar klassieke muziek luistert. Wat voor ras is het ?”
“Ze noemde het een European dog, een beetje een attitude heeft hij wel, maar hij bijt niet hoor. “