zaterdag 5 november 2011

Morgen

 

We waren met de politie aan het bellen, want de lieve G had haar handtas laten liggen in een winkel. Ondertussen werd er gesproken over driehoeksverhoudingen en verlangens. Mijn vader was jarig en er werd gedronken. ‘Toen mijn vrouw haar tas met paspoorten was kwijtgeraakt, heb ik ook alles afgebeld’, zei iemand tegen mij. Zijn vrouw zat een eind verderop en zei  ondertussen tegen mijn moeder dat ze het liefst drie mannen wilde, dat dit haar wel goed zou uitkomen. De politie kon ons niet helpen. We waren van plan naar Den Haag te gaan, maar we bleven maar. Mijn oom had nog een verhaal over kampers die in zijn pand zaten. Kampers met heuptasjes waar pistolen in zaten. Ze waren de illegale onderhuurders van zijn hoofdhuurder en waren auto’s aan het omkatten en verbouwden wiet. Hij wilde ze daar weg hebben, hij wilde appartementen gaan bouwen. Morgen is het koopzondag, morgen kunnen we de tas ophalen uit de winkel waar die is blijven liggen. Nu namen we nog maar een glaasje wijn. Op dat moment begon een nachtbloem z'n intense zoete, mint-achtige geur te verspreiden, van buiten uit de tuin naar binnen. Het werd een aangename avond.