woensdag 16 februari 2011

Fixer

Zoals binnen iedere maatschappelijke subcultuur, gaat het ook binnen de wetenschap uiteindelijk om macht en manipulatie. Niet de ratio staat voorop maar het politieke spel. Het gaat erom dat je de juiste mensen in je netwerk hebt zitten en dat je publiceert in de juiste bladen.Toch zien we vrijwel nooit het vuil op de broekspijpen van de wetenschappers die uit de loopgraven tevoorschijn zijn gekomen.  Alleen de glimlach en de glad gestreken tabellen halen de media. 

Zo ongeveer, maar dan in het Engels heb ik vandaag een groep aankomende aio's toegesproken.  Omdat mensen niet begrepen wie ik was, heb ik me voorgesteld:  I am a low class fixer. If you need someone to speak infront of a  corporate, scientific or civil servant audience, call me and I'll deliver a speech.