woensdag 9 februari 2011

De Steeds


Gisteren was ik te laat om nog gebruik te maken van Internet. Het Grand cafĂ©, dat de Steeds wordt genoemd (fonetische spelling van The States), was gesloten en in het huisje is geen wireless. Momenteel zit ik wederom in de Steeds. We zijn in het golfslagbad geweest vol dikke volwassenen en jonge kinderen. Sommige kinderen waren ook dik. Vanochtend zaten moeders met kinderen hier in het Grande Cafe paraplus te versieren, uit de luidsprekers uiteraard weer de bee gees. Net als nu, of iets wat erop lijkt. Morgen is er bonte avond in De Steeds. Er loopt een riviertje over het binnenplein waarin sier karpers rondzwmemmen tussen ijsschotsen met ijsberen erop. Er is spraken van een tropisch kerstthema. Plastic varens rondom een gigantische kerstboom Hier in de buurt is overigens de enige overdekte visrivier van Europa. Voor negen euro mag je twee uur op forel vissen. 
'Vind u het niet een beetje raar om in een kas te vissen', vroegen we aan een man die fluorescerend  deeg aan een haakje deed.
'Het is hier lekker beschut en bovendien houd ik van actief vissen, op forel vissen is actief', zei de man die als enige beweging zijn hengel af en toe uitwierp en weer binnen haalde.
'Ik ga nu even eten, vanavond kom ik terug met het visclubje, dan gaan we bier drinken en een beetje slap ouwehoeren.' 
We namen afscheid om met de eigenaar te gaan praten. Dit lukte niet omdat hij paranoia was. 'Er gaan altijd zoveel verhalen de ronde. '