dinsdag 2 december 2008

Oliebollen


Vanochtend werd het NS station ontruimt.Er was niks aan de hand met de treinen, maar kennelijk was er een alarm afgegaan in het kantoor dat aan het station vastzit. Al het personeel van dat kantoor, deels NS mensen en deels van Shell, stond op het stationsplein.Niemand wist wat er aan de hand was, maar voor de zekerheid moest alles ontruimd worden. Typisch voorbeeld van een ketting reactie aan nutteloze handelingen ingang gezet doordat iemand van bovenaf alarm heeft geslagen. Wel vreemd dat het ongeveer een half uur duurde voordat de brandweer ter plaatse was. Ook de politie kwam aangewandeld op een moment dat de omstanders zo ongeveer omvielen van verveling. Er gebeurde werkelijk niets en niemand wist wat er precies aan de hand was, wel dat het de eerste van de maand was en dat er vlak daarvoor nog een oefening was geweest. De BHV’ers die ik probeerde uit te horen bezwoeren mij dat dit geen oefening betrof. Ik had daar trouwnes nog nooit van gehoord van BHV'ers. Maar BHV’ers (bedrijfshulpverlening) zijn mensen die in noodsituaties gele hesjes aantrekken en in walki talkies praten, zonder dat ze een clou hebben van wat er aan de hand is. De enige die heel duidelijk profiteerde van deze situatie was de Hollandse Gebakkraam. In tijden van onzekerheid propt men zich vol met oliebollen.Uit angst of verveling, dat zal de uitbater van de Hollandse Gebakkraam een worst wezen. Ik vermoed een complot tussen deze uitbater en de BHV'ers. Voedsel is oorlog, zoals ik gister al opmerkte.