dinsdag 2 december 2008

Get Well Soon!


‘Heeft u het ook zo naar uw zin in uw geel geschilderde kamer met uitzicht op de prachtige groene tuin?’

‘Nou, ik uh, wordt er een beetje tureluurs van’

‘Wat?! Weet u wel dat hier ongelofelijk veel onderzoek naar gedaan is? Het is een wetenschappelijk feit dat u zich nu veel beter moet voelen.’

‘Sorry dokter, ik uh... vind het nogal overheersend en druk moet ik zeggen.’

‘Schande! Wat wij al niet doen om het u naar de zin te maken en het enige dat u kunt doen is klagen, klagen en nog eens klagen over de kleur van de muren nog wel, heeft meneer nog meer pietluttelige kwesties die hij van z’n hart wil? Nou...?’

‘Eh nee dokter, ik ahum, zal voortaan beter m’n best doen, maar ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat er ik hier zo in m’n eentje lig, de vorige keer met m’n bypass operatie lag ik op zaal te herstellen en toen was daar mijn buurman Gerard, nou we hebben gelachen jongen...’

‘Wat krijgen we nou? Is meneer nu ook al niet tevreden over zijn 1 persoonskamer? U ligt in een hotel toch ook niet op een zaal? Nou? ‘

‘Ja maar een ziekenhuis dat is toch anders, ik bedoel het is prettig om lotgenoten te ontmoeten terwijl je op vakantie het liefst niemand wilt zien, dan wil je alle mooie plekjes voor jezelf houden, terwijl je de ervaringen in een ziekenhuis juist wilt delen...’

‘Mooie boel is dat, dit ziekenhuis heeft miljoenen euro’s extra gekost aan onderzoek en meneer schuift dat in 1 keer van de baan, maar dat kan zo maar niet. Hier bepalen wij wat goed voor u is, begrepen?’

‘Ja dokter, fijn dat u weer het heft in handen neemt, kunt u misschien ook even vertellen welke tv programma’s ik moet kijken om sneller beter te worden? Dan hoef ik vanavond niet zo te zappen.’