maandag 21 september 2015

Familiegeheim

Een vriend had gisteren een opening in galerie De Twee Pauwen in Den Haag. Een voormalige nieuwslezer deed er een praatje. Het valt me op dat mensen die je altijd in pak ziet (op tv) meteen heel ongeloofwaardig worden als ze ineens optreden in vrijetijdskleding. Het voelt toch alsof ze door de mand vallen. Ik had dat ook heel sterk met weerman Gerrit Krol, dat was ooit de best geklede man van Nederland. Later ging hij eens een programma presenteren in een lekkere trui. Het werd ongeloofwaardige televisie. Ook de ex-anchorman was ongeloofwaardig al moet ik toegeven dat het wellicht ook kwam omdat hij ging vertellen over zijn dochter die fan is van Nick en Simon. Zulke vuile was moet je niet buitenhangen, vind ik. Er bestaan niet voor niets familiegeheimen. Nick en Simon zijn zo’n familie geheim. Iedereen weet dat ze bestaan, maar je hebt het er gewoon niet over. 
Het werk van mijn vriend werd overigens gekocht door het best geklede echtpaar dat aanwezig was bij de opening. Dat zegt alweer genoeg en was voor mij althans een hele opluchting.