zaterdag 5 juni 2010

Rituelen

Vandaag zijn we gaan hardlopen naar het Noorderstrand, een pittig stukje in de hete zon. Maar het vooruitzicht was goed, want we zouden ten slotte een duik kunnen gaan nemen in de zee om daarna de terugtocht te aanvaarden. Aangezien we toch op het naaktstrand waren, besloot ik te gaan skinny dippen want dan bleef mijn hardloopbroek tenminste  droog. Even later, tijdens het opdrogen kwam onze buurjongen voorbij lopen. Hij was met een vriend.  Zij waren nog gekleed en ik dus poedeltje naakt, geen omstandigheden waarin je elkaar doorgaans ontmoet. Ik ga al niet eens zonder t-shirt bij ons op de stoep zitten omdat ik dat een tikkeltje asociaal vind. Het ene moment heb je een gesprekje over de slecht geschilderde kozijnen en het volgende moment lig je dezelfde soort gesprekjes te voeren op het strand en ik dan dus naakt. Het rollenspel, of ritueel, dat buren erop na houden kan op de meest bizarre manieren worden voortgezet.