maandag 28 juni 2010

Nieuwe tent

Een paar dagen geleden werd ik door een man aangesproken die met verschillende ronde schijven aan het slepen was. Het was de man van de audiovisuele dienst van de universiteiet Groningen. Ooit had ik daar een baantje dat bestond uit het opnemen van rechten college's op video. Het kwam erop neer dat ik de aan en een uitknop moest indrukken. Ik probeerde nog wel spannende shots te maken aan het begin en einde, door extreem in te zoomen, maar dat was het dan ook, de camera stond vastgeschroeft. Meestal waren de colleges in de pathe bioscoop en ik zat in het hokje van de operateur. De baas van de audiovisuele dienst heeft kortgeknipte haren en het uiterlijk van een hopman, of wat ik me bij een hopman voorstel. De schijven die hij met zich meedroeg bleken tenten te zijn van het type die je in d elucht moet gooien om ze op te zetten. Kenmerkend voor een hopman natuurlijk, om het nieuwste van het nieuwste te willen hebben op het gebied van kamperen.