vrijdag 23 september 2011

Peters Zus

Vandaag kwam ik erachter dat er iemand anders in het huis van de buurjongen woont. 'Ik ben Peters zus', zei een vrouw met lang zwart haar. Ik kende haar wel. Peters zus heeft twee bloedmooie halfbloed dochters. Haar man is blank. 'We zitten hier tijdelijk', ging Peters zus verder, 'ons huis is in de fik gevlogen als gevolg van een aanslag.' Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Het verhaal kwam er ook nogal neutraal uit, alsof ze verslag deed van iets dat haar niet aanging. Misschien had Peters zus het al te vaak aan mensen moeten vertellen. 'Een aanslag?' Vroeg ik tenslotte. 'Ja mijn dochter had het uitgemaakt met haar vriendje en die heeft toen wraak genomen door het huis in de fik te steken.Ons huis. Hij is gepakt hoor en zit keurig in de gevangenis.' 
Ik heb hoe dan ook twee nieuwe buurmeisjes. Tijdelijk.