vrijdag 2 september 2011

Bordje

 


Mijn naam was tevoorschijn gekomen, zo stelt de politie Haaglanden in een brief aan mij gericht. Je schrikt dan toch even. Maar het ging om een enquête over veiligheid, of ik mee wilde doen. Online kon ik toegang krijgen met een mij toegestuurde code. De vragen zijn nogal suggestief en gaan volgens mij over een gevoel van veiligheid en dat wordt net zo serieus genomen als echte veiligheid. Er kwamen vragen voorbij als: hoe groot acht u de kans slachtoffer te worden van inbraak, mishandeling,  diefstal van portemonnee? Wat zullen ze ermee doen, met die informatie? In Amsterdam heb ik bordjes zien staan met de slogan: use it, lose it. Op het bordje stond een afbeelding van iemand die aan het bellen was en waarvan de mobiel uit z’n handen wordt gegrist. Daar is de enquête voor denk ik, om te kunnen bepalen welk bordje ze in jouw straat kunnen plaatsen.