zaterdag 24 september 2011

Opdrinken

 

Vanavond hing ik wat rond bij het fietsenrek op het station toen ik werd aangesproken. ‘Heey waar heb je die jas gekocht?’, vroeg een Hagenees aan mij. Het was een vlotte gast, zoals dat heet, met gympjes en een spijkerbroek met de nodige modieuze gaten en een cavallo vest. ‘jaa, moet ik helemaal naar Shanghai voor die jas? Heee, ben jij de vriendin? Ik dacht dat ie homo was joh.’ Hij vertelde onder meer dat het vest dat hij aan had, had geleend. De jongen was niet onaardig en ook geen homo want dat heb ik nog gevraagd. Hij ging vanavond naar Zoetermeer vertelde hij, naar een industrial techno feestje. Een opgewekt type. Het zou kunnen dat hij nu al onder de pillen zat, maar ik denk dat het zijn karakter was. We namen afscheid. Ik had een plastic zakje met Campari en Russische champagne bij me. Die gingen we opdrinken bij vrienden die zojuist in Den Haag waren geland.