maandag 1 augustus 2011

symbolisch

Zometeen vertrek ik naar Ghana. Dat wil zeggen: ik vlieg eerst naar Istanbul en dan morgen om twee uur twintig naar Accra. Dat was goedkoper. Ikzal geradbraakt aankomen, maar afzien lijkt nu al een onderdeel te zijn van deze reiservaring. Ik was nogal ziek van de DTP prik en vandaag ben ik begonnen met de malerone pillen. Wie naar de tropen gaat moet zich onderwerpen aan een medisch circus. Ik hoop regelmatig te kunnen bloggen, maar ik vrees het ergste. Het huis waar we verblijven is 'unplugged', dat klinkt romantisch maar dat is het natuurlijk niet. Zeker niet als je moet bloggen. Ik zal mij dagelijks naar de 'blog hut' een paar km verderop moeten begeven om mij van mijn taak te kwijten. Een vriend vertelde mij dat er in de buurt van Accra op een plek dat agbogbloshi wordt genoemd de grootste e-waste vuilnisbelt van west africa te vinden is. Daar ga ik heen, al was het maar vanwege de symboliek.