vrijdag 1 november 2013

Prostitutie Manifest



Interessant nieuwtje in de Volkskrant vandaag over het verbod op hoeren lopen in Frankrijk. De hoerenloper riskeert een boete 1500 euro. Het dubbele voor recidieven. Om die reden hebben 343 mensen (mannen) een manifest ondertekend om het recht op ‘hun hoer’ te behouden. Ik heb ooit in Groningen bij een hoer aangeklopt omdat ik verlegen zat om condooms. Mijn vriendin woonde toen midden in de hoerenbuurt. Als buren onderling  help je elkaar. Niet lang geleden was ik in massage salon Chantal voor ‘research’. Ja, ik had er ook niet naartoe kunnen gaan, maar ik vond het nodig. Om allerlei redenen heb ik nooit een dienst afgenomen in dergelijke 'salons', al voelde ik me bij Chantal bijna moreel verplicht iets te kiezen van de geplastificeerde ‘menukaart’. Ze waren namelijk heel aardig en ik had gratis cola gekregen.
De seksindustrie is vrij complex en het is lastig om hier een eenduidig oordeel over te vellen, denk ik. Dat lijken ze in Frankrijk nu wel van plan. Ik denk dat ik ook het 'smeerlappen manifest' zou ondertekenen, al was het maar om zo nu en dan een cola te kunnen drinken in een louche tent. Wat je ook kan zeggen van massage salon Chantal, toen ik er binnen was dacht ik wel: ik leef. Ook toen ik weer buiten kwam, trouwens.