maandag 24 juni 2013

Harry

De directeur van een kunstinstelling zei laatst bij een bijeenkomst waar ik was dat hij een Clint Eastwood fan is. Hoewel er helemaal geen aanleiding voor was parafraseerde hij Clint Eastwood in zijn rol als Dirty Harry. ‘You all made my day.’ Een eigenaardie citaat als je weet dat toen Dirty Harry iets vergelijkbaars zei, hij iemand neerschoot. Ook zei de directeur dat hij een fan was van Bruce Willis en dat hij moe was, maar dat hij nog steeds leefde. Een directeur van een kunstinstelling die van deze acteurs houdt, dat vind ik een bemoedigend teken. Hij kent de kunst van het relativeren. Zelf houd ik van Will Smith, al ga ik niet naar al zijn films. Will Smith schittert alleen in bepaalde scènes. Een mooi citaat vind ik bijvoorbeeld deze: 'Waar ik in exceleer is een ziekelijke werk ethiek. Als anderen slapen ben ik aan het werk.'
Hij heeft ook mooie dingen gezegd over 'black fatherhood', maar dat is voor een volgende keer.