zondag 30 juni 2013

Fatwa

 
In Egypte schijnt een fatwa afgevaardigd te zijn die dicteert dat vrouwen geen langwerpige groente meer mogen aanraken (komkommers, bananen courgette) omdat ze dan nog wel eens aan een penis zouden kunnen denken. Hoe zit het met de paprika?, vraag ik me dan direct af. Of worden sommige mannen niet serieus genomen soms? Het deed me denken aan de regering in India die vrouwelijke paspoppen wil verbieden in etalages om te voorkomen dat mannen teveel aan seks denken en vervolgens vrouwen gaan verkrachten. Ik zou zeggen; gratis paspoppen voor iedereen, veel effectiever. Op deze site vond ik trouwens een hilarisch lijstje met fatwa’s die de afgelopen jaren zijn afgevaardigd. Vooral nummer twee over het scheiden per SMS vindt ik erg grappig en met nummer 4 ben ik het ronduit eens; Mickey Mouse must die.

1. A man can work with a woman to whom he’s not a brother, father, uncle, or son, if he drinks her breast milk first.
2. A husband can divorce his wife with a text message, declaring: “I divorce you. I divorce you. I divorce you.”
3. Muslim girls can’t be tomboys.
4. Mickey Mouse is a corrupting influence and must die.
5. Emoticons are illegal.
6. You can’t wear a Manchester United soccer jersey.
7. A husband and wife can’t have sex naked.
8. Pokemon is as bad as Mickey Mouse.
9. Ditch the downward dog. Yoga is forbidden.
10. Girls above the age of 13 can’t ride bikes. (See fatwa No. 3.)