zondag 29 april 2012

Slikken


 
Vandaag kwamen er drie spanjaarden eten; vriendinnen van de lieve G. Ik heb een pasta gekookt met spinazie/tomaten saus. Tijdens het diner zag ik de gezichten van de Spaanse dames enigszins betrekken. Ze houden niet van pittig eten. Dat is eigenlijk ook wel bekend. Op dat moment wist ik het weer. Toch vraag ik me af of ik het ook niet wist tijdens het bereiden. Zou niet iedere kok zijn gasten ook een beetje willen opvoeden in wat lekker is? Wat hij lekker vindt dat zullen anderen moeten leren eten. Het is net als met schrijven; je gaat geen andere woorden gebruiken om je publiek te behagen, dat levert doorgaans geen betere teksten op. Liefde gaat door de maag, zowel wat betreft literatuur als voedsel.De Spaanse dames ben ik kwijt, maar er zullen nieuwe komen, dat weet ik zeker.