dinsdag 4 november 2008

Veel Liefde


Vandaag had ik een afspraak in Utrecht, maar tot mijn spijt bleek geen enkel pinpasje toegang te bieden tot een rekening met geld. Ik moest het er dus op wagen. Rond Alphen aan de Rijn werd het mij echter te heet onder de voeten en verliet ik kortstondig de trein. Ik zou de volgende wel pakken. Bij het instappen werd ik bijzonder vriendelijk begroet door de hoofd conducteur die ik vriendelijk terug groette. Maar natuurlijk wist ik toen al genoeg. Ik liep door de gangpaden van de trein op zoek naar een rustig plekje in afwachting van mijn executie.
“ Zoooo, daar zit ie dan”
“Ja daar zit ik dan”
“Weet je....ik ben heel erg teleurgesteld dat je niet naar me bent toegekomen”
“Ja dat is waarschijnlijk een inschattingsfout geweest, ik sprak al eerder een conducteur vandaag en die reageerde niet zo vriendelijk”
“Ja maar we zijn niet allemaal hetzelfde, als je zo rechtlijnig bent als mijn collega dan wordt je daar misschien wel niet zo gelukkig van.”
“Nee dat is ook zo, rechtlijnigheid brengt automatisch een hoop frustraties met zich mee.”
“Ik geef heel veel liefde in mijn werk.”
“Ja dat zie ik direct, u maakt een hele symapthieke indruk.”
“Wat doe je voor werk?”
“Ik ben freelancer, ik schrijf op het gebied van architectuur en stedenbouw"
“Ah kijk, ik houd zelf ook ontzettend veel van lezen en mooie boeken. daar kan ik echt van genieten."
"Maar het is een onzeker bestaan."
"Misschien moet je overwegen om twee dagen er naast te gaan werken.”
“Nou ja precies, dat is ook een beetje de bedoeling, ik zou inderdaad wel twee dagen vast willen combineren met mijn freelance werkzaamheden.”
“Ik heb de bevoegdheid je aan te houden, ik hoop dat je een identiteitsbewijs bij je hebt”
“Nee helaas heb ik niet.”
“Dat gaat je meer dan honderd euro kosten, maar goed je behoort niet tot de groep waar we normaal gesproken naar opzoek zijn. Dus je mag mee naar Utrecht. Hier heb je een kinderkaartje met sneeuwwitje erop."

We hebben het nog over pensioen opbouw gehad en dat hij 2200 euro per maand verdiend en hoe prettig dat is. Ik heb hem beloofd een boek op te sturen.