zaterdag 6 augustus 2016

Laatste klant


Bossina had 50 procent korting. Bossina verkoopt verf en andere chemische benodigdheden. Ik was op weg naar iets anders, maar kon niet laten nog even binnen te neuzen. Misschien was er nog iets. Stopverf bijvoorbeeld, dat leek me wel wat (en een beetje epoxy).
‘Waarom ga je eigenlijk weg ?’
‘Weggepest door de eigenaar.’
‘Vervelend.'
 'Eerst wel, maar nu hebben we er vrede mee, we gaan iets anders doen.’ Hij begon helemaal te glunderen en wachtte op de verlossende vervolgvraag.
Die gunde ik hem. ’Wat ga je dan doen?’
‘Hondenvoer importeren naar Duitsland waar ik woon en dan weer terug verkopen naar Nederland.’
Nooit heb ik iemand zo gelukkig zien kijken. Het was een verhaal over BTW waardoor dit lucratief was. Er wordt geen BTW op hondenvoer geheven in Duitsland en uit Nederland mag hij het BTW vrij importeren.
Ik was de allerlaatste klant. Achter mij ging de deur op slot. Hij was eigenlijk al dicht en met zijn gedachtes bij hondenvoer.