zondag 27 oktober 2013

Scootmobielclub

Steampunk Segway
In de NRC van dit weekend stond een prachtig verhaal over de scootmobielclub uit Maassluis geschreven door Freek Schravesande. Leden: veertien dames en een man. Ze gaan samen op vakantie in de achterhoek in Eibergen en natuurlijk zijn er dan ook wel eens strubbelingen. Er was een incident met boontjes. De ranger achter het fornuis vond dat ze gaar waren. Maar Lies, de initiatiefnemer vond dat ze nog wel even konden. De ranger achter het fornuis vond dat de boontjes toch echt beetgaar waren.'Toen ze weg was heeft Lies de boontjes toch nog even laten doorgaren.”Soms moet je als leider de leiding nemen.”‘

Ik zou dolgraag eens een weekje op stap willen met deze scootmobielclub uit Maassluis om daar een dagboek over bij te houden. Misschien kan ik mee op een Segway. Ooit had ik het plan om een pelgrimstocht naar Santiago per Segway te doen (beeld: als een kaars door het landschap), misschien moet ik mijn ambitie bijstellen en is Eibergen ook al heel mooi als doel.