zaterdag 23 februari 2013

Wilde Westen II

Boven het publieke toilet (20 cent voor een krant, 30 voor wc papier)in Suame Magazine bevindt zich een ruimte waar de scrapdealers rondhangen. Het zijn allemaal noorderlingen, van de Fra Fra stam. Boven het toiletblok wordt wiet gerookt en verhandelt. Ik ben er om 'The director' te ontmoeten, een lokale ambachtsman van handwapens. Alles wat in Suame Magazine gemaakt wordt heeft mijn interesse, ook handwapens. De Director komt uiteindelijk, maar heeft niets bij zich om te laten zien. Hij is over twee uur terug, zegt hij. Of ik wil wachten. De munitie bleek uit hagelatronen te bestaan dei doorgaans in een jachtgeweer gaan. Ik had geen tijd om te wachten en zei hem dat ik op maandag terug zou komen. Misschien moet ik bij the Director in de leer om wapensmit te worden.