dinsdag 19 februari 2013

Betalen

Desmond, die eigenlijk mijn leermeester is, gedraagd zich steeds meer als een fixer. Hij sleept me van de ene naar de andere ‘interessante’ figuur die iets over Suame Magazine kan zeggen. Vandaag waren we bij de chief die een belangrijk gebied in Suame Magazine bestiert. Hij kan echter niet met mij praten voordat ik twee flessen jenever en vijftig cedi heb overhandigd. De flessen jenever kan hij krijgen, maar de vijftig cedi gaat mij toch te ver. Volgens Desmond is dit een oud Ashanti gebruik. De chief is oud en heeft wellicht een mooi verhaal over de geschiedenis van Suame Magazine. Toch kan ik niet van tevoren inschatten of dat informatie is waar ik vijftig cedi voor over heb. Morgen zullen we zien of de chief weigert zijn verhaal te vertellen als ik weiger hem te betalen.