dinsdag 5 februari 2013

Uitdaging

Ik ben gezel geworden in een autowerkplaats. Omdat ik de laatste in rij ben wordt van mij verwacht dat ik om zeven uur aanwezig ben om de werkplaats op te ruimen. Daarna neem ik plaats op een houten bankje om te beginnen met het werkje waar ik de laatste dagen mee bezig ben; het schoonmaken van een vier cylinder motor, Opel. Het ding moet uit elkaar geschroefd worden en schoongemaakt (ze hebben het over decarbonizing) met een tandenborstel en benzine. Het repareren van motorblokken is een precisie werkje en ik heb vandaag gezien hoe mijn meester pistonringen heeft bijgeknipt, die ringen zorgen voor lucht dichte afsluiting van de piston in de schacht. Ik ben vandaag bezig geweest met het polijsten van de kleppen met een soort schuurmiddel. De uitdaging is dat ik het motorblok aan de praat kan krijgen. Ik geloof dat dit ook een uitdaging is voor mijn meester Desmond.