donderdag 14 februari 2013

Tovenaar

Master Desmond wilde me vandaag iets bijzonders laten zien zei hij. Een man met een gave als het gaat om het aanzien van auto's en het geluid van de uitlaat. Het was maar een klein stukje fietsen. Natuurlijk had ik geallarmeerd moeten zijn, maar soms neem je de proef op de som. Het was ze skilometer fietsen, misschien maar zeer heuvelachtig en midden op de dag. Ik droeg mijn overall en schoenen met stalen neuzen. Bij aankomst was ik uitgewrongen. Toch was het de moeite waard omdat hij inderdaad de meest gedurfde carosseries weet te maken. Hij kon ook het oude model van een aut upgraden tot een nieuw model. Dit deed me denken aan de reclame van Peugeot waarbij een Indiase man net zo lang met zijn oude peugeot tegen allerlei dingen aanbotst totdat de auto lijkt op het niuewste model. Deze 'straighter' kan dat ook. De man was uit Suame Magazine weggegaan wegens ruimte gebrek. Hij zocht een plek waar zijn creativiteit het beste tot uiting zou kunnen komen. Omdat ik geen vragen meer kon stellen wegens de hitte, nam Desmond de rol van interviewer over. Hij vroeg hem hoe hij er ooit toe gekomen is om dit te doen. De man had er niet voor doorgeleerd, het was allemaal tot hem gekomen in een droom. Dit is precies de man die we moeten hebben voor de finishing touch van onze droomauto. We hebben overigens het chassis aangeschaft van ene Toyota landcruiser. Het is vandaag geschilderd.