woensdag 6 juli 2011

Ludiek

https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=e3af337f39&view=att&th=131006b92abc67ae&attid=0.1&disp=inline&zw 
Vanavond werd er een themanummer van het Noorderbreedte blad gelanceerd over voedsel. Ik had er een stuk voor geschreven en uit beleefdheid ben ik er naartoe gegaan. Tijdens de borrel kwamen er verschillende vleeshapjes voorbij. Er lag zelfs een varkenspoot op tafel. Een beetje overdreven is dat wel. Het varken heette Bob, zo had de dochter van de boer het dier genoemd. De redenering was ongeveer: dit varken heeft een goed leven gehad dus mag er best een afgesneden poot van dat varken op tafel liggen. We hebben er een ludieke foto van gemaakt. Ook heb ik een stukje van Bob geproefd, waarvoor ik me schaam. Iemand had gezegd dat hij ritueel geslacht was. Dat is vrij uniek voor een varken.