maandag 5 augustus 2013

Horde


Mijn Chinese kamergenoot in de aio-toren was op google aan het zoeken naar nieuws over de vreemdgaan-praktijken van de google directeur. 'Ik sta op het punt om samen te gaan wonen met mijn vriend, het maakt me onzeker denk ik.' 
Ik zou het wel weten als google directeur, ik zou mezelf onzichtbaar maken. Mijn Chinese kamergenoot spreekt grappig Engels. Haar zinnen klinken enigszins monotoon. 'Blam pleace tell me, how can you know what are the criteria to consider when starting living together?'
Het huwelijk had ik haar al uit het hoofd gepraat. Samenwonen kon wat mij betreft geen kwaad. Ik kon mijn eigen samenwoon moment nog goed voor de geest halen. Het moment dat de lieve G een swiffer kocht kwam wel even hard binnen. De swiffer was bedoeld als signaal, dat kon niet anders. Samen een propere toekomst tegemoed. Toen schrok ik wel even. Maar de swiffer is een relatief kleine horde, daarna ligt de weg voor je open.