vrijdag 2 augustus 2013

Hofje

http://decultuursteppe.files.wordpress.com/2008/05/1469752550_22d4159fd5_b.jpg
In het hofje kwam vandaag de gin op tafel, na de wijn. Gin na wijn betekent dat de avond in een bijzondere dynamiek terecht kom. Er was iemand die z’n kat zocht. De persoon kwam uit een hoek van het hofje waar we niets mee te maken hebben. Hij bleef plakken want hij kreeg bier aangeboden. Dat lustte hij wel. Een buurvrouw sprak over de ochtend dat ze een dronken stelletje aantrof in haar tuin. Van schrik klommen ze over de muur van het hofje. De muur is best hoog. De persoon uit de onbekende hoek van het hofje droop af. Iemand aan de overkant van de straat begon te schreeuwen dat de muziek uit moest. Altijd probeer ik op tijd thuis te zijn als er feestjes zijn. Meestal ga ik er niet eens naartoe. Bij mijzelf op de stoep, ben ik vaak de laatste die naar huis gaat. Dat komt omdat ik dan al thuis ben. De laatste drup alcohol is altijd meer dan genoeg, meer dan ik verdragen kan.