zondag 18 maart 2012

Beverly Hills


Even was het nog spannend op Schiphol, de TAP medewerker weigerde mij in te checken zonder bewijs dat ik gevaccineerd was voor gele koorts. ‘Dat bewijs is al geleverd tijdens de visum aanvraag,’ zei ik. ‘Zonder het boekje kan ik u geen boarding pass geven.’
‘Ik heb al een boarding pas, want ik ben online ingecheckt.’
‘Zonder gele koortsboekje gaat uw koffer niet aan boord en u ook niet. Bij aankomst wordt u namelijk teruggestuurd op onze kosten.’
Er is wat dat betreft veel onduidelijkheid over het al dan niet  verplichtte karakter van deze injectie. Volgens de laatste richtlijnen uit Ghana worden mensen echter niet langer teruggestuurd.  Zonder bewijs van gele koorts wordt  je simpelweg opnieuw gevaccineerd. Gelukkig kon de lieve G mij nog een foto sturen van het prikboekje dat in een andere tas bleek te zitten. De TAS medewerker maakte mij duidelijk dat hij dit allemaal voor mij deed, zodat ik niet in de problemen zou komen.
Ik werd opgewacht door drie vrienden en Sulleman die net met zijn trotro uit de Eastern Region was teruggekeerd en ons naar het hotel heeft gebracht. ‘We zijn van hotel veranderd,’ zeiden mijn vrienden.’ De buren van het andere hotel bleken duivel uitdrijvers te zijn.’
Het nieuwe hotel heet Beverly Hills.